Autor(i):
L. Vlková
Názov:
Virtuálne laboratórium
Virtual Laboratory
Škola:
ÚIAM FCHPT STU v Bratislave
Rok:
2010
Kľúčové slovo(á):
Macromedia Flash, ActionScript, virtuálne laboratórium, modely procesov
Adresa:
Radlinského 9, 812 37 Bratislava
Jazyk:
slovenčina
Anotácia:

Diplomová práca sa zaoberá tvorbou virtuálneho laboratória na sledovanie modelov procesov chemickej technológie. Toto virtuálne laboratórium bolo vytvorené pomocou programu Macromedia Flash. Laboratórium obsahuje päť modelov. Medzi modely patrí 1 zásobník kvapaliny, 2 zásobníky kvapaliny s interakciou, 3 zásobníky kvapaliny bez interakcie, prietokový ohrievač a miešač s dvomi prúdmi s rôznou teplotou. Tieto animácie, ktoré som vytvorila, zobrazujú priebeh daného procesu. Animácie pomôžu študentom pri študovaní, poznávaní neznámych procesov a pomôžu im veľmi rýchlo pochopiť ako daný proces funguje. Študenti získajú potrebné vedomosti a zručnosti, ktoré neskôr môžu využiť pri riadení reálnych zariadení. Do animácie zadajú niekoľko vstupných hodnôt a za pár sekúnd uvidia ako proces beží, ako sa menia hodnoty výstupných veličín. Veľkou výhodou takýchto animácií je, že študenti nemusia tráviť čas s počítaním hodnôt a simulovaním v rôznych programoch. Takto to majú za niekoľko sekúnd všetko zobrazené. Stačí si zapnúť Internet a aj z pohodlia domova môžu nahliadnuť na spomínané procesy.

A diploma thesis deals with creation virtual laboratory to tracking process of chemical technology. This virtual laboratory was created with programm Macromedia Flash. Laboratory contains five models. These models belongs one tank of liquid, two tanks of liquid with interaction, three tanks of liquid without the interaction, a flow heater and mixer with two currents with different temperature. These animations which I created, represent running of the process. Animations help to students for studying, recognition unknowns processes and help to understand them very quickly as that process functions. Students get needed knowledge and skills which can later use at control real gears. They enter some inputs values to animation and during a few seconds they see as process is running, as the value of input values change. A big advantage of these animations is that students do not have to spend time with counting of values a with simulation on different programmes. So they have during a few seconds all displays. Enough to turn the Internet on and also from comfort of the home can insight on said processes.

Školiteľ:
doc. Ing. Ľuboš Čirka, PhD.
Evidenčné číslo:
FCHPT-5414-28522

Kategória publikácie:
ZZZ – Interné publikácie fakulty - nie sú ďalej spracovávané (Diplom. práce, Bakalár. projekty, ŠVOČ ...)
Oddelenie:
OIaRP
Vložil/Upravil:
doc. Ing. Ľuboš Čirka, PhD.
Posledná úprava:
20.5.2010 21:50:00

Plný text:
918.pdf (1.36 MB)

BibTeX:
@mastersthesis{uiam918,
author={L. Vlkov\'a},
title={Virtu\'alne laborat\'orium},
school={\'UIAM FCHPT STU v Bratislave},
year={2010},
keyword={Macromedia Flash, ActionScript, virtu\'alne laborat\'orium, modely procesov},
address={Radlinsk\'eho 9, 812 37 Bratislava},
annote={Diplomov\á pr\áca sa zaober\á tvorbou virtu\álneho laborat\ória na sledovanie modelov procesov chemickej technol\ógie. Toto virtu\álne laborat\órium bolo vytvoren\é pomocou programu Macromedia Flash. Laborat\órium obsahuje p\ä\v{t} modelov. Medzi modely patr\í 1 z\ásobn\ík kvapaliny, 2 z\ásobn\íky kvapaliny s\ interakciou, 3 z\ásobn\íky kvapaliny bez interakcie, prietokov\ý ohrieva\v{c} a\ mie\ša\v{c} s\ dvomi pr\údmi s\ r\ôznou teplotou. Tieto anim\ácie, ktor\é som vytvorila, zobrazuj\ú priebeh dan\ého procesu. Anim\ácie pom\ô\v{z}u \študentom pri \študovan\í, pozn\ávan\í nezn\ámych procesov a\ pom\ô\v{z}u im ve\v{l}mi r\ýchlo pochopi\v{t} ako dan\ý proces funguje. \Študenti z\ískaj\ú potrebn\é vedomosti a\ zru\v{c}nosti, ktor\é nesk\ôr m\ô\v{z}u vyu\v{z}i\v{t} pri riaden\í re\álnych zariaden\í. Do anim\ácie zadaj\ú nieko\v{l}ko vstupn\ých hodn\ôt a\ za p\ár sek\únd uvidia ako proces be\v{z}\í, ako sa menia hodnoty v\ýstupn\ých veli\v{c}\ín. Ve\v{l}kou v\ýhodou tak\ýchto anim\áci\í je, \v{z}e \študenti nemusia tr\ávi\v{t} \v{c}as s\ po\v{c}\ítan\ím hodn\ôt a\ simulovan\ím v\ r\ôznych programoch. Takto to maj\ú za nieko\v{l}ko sek\únd v\šetko zobrazen\é. Sta\v{c}\í si zapn\ú\v{t} Internet a\ aj z\ pohodlia domova m\ô\v{z}u nahliadnu\v{t} na spom\ínan\é procesy. A\ diploma thesis deals with creation virtual laboratory to tracking process of chemical technology. This virtual laboratory was created with programm Macromedia Flash. Laboratory contains five models. These models belongs one tank of liquid, two tanks of liquid with interaction, three tanks of liquid without the interaction, a\ flow heater and mixer with two currents with different temperature. These animations which I\ created, represent running of the process. Animations help to students for studying, recognition unknowns processes and help to understand them very quickly as that process functions. Students get needed knowledge and skills which can later use at control real gears. They enter some inputs values to animation and during a\ few seconds they see as process is running, as the value of input values change. A\ big advantage of these animations is that students do not have to spend time with counting of values a\ with simulation on different programmes. So they have during a\ few seconds all displays. Enough to turn the Internet on and also from comfort of the home can insight on said processes.},
supervisor={doc. Ing. {\v{L}}ubo\v{s} {\v{C}}irka, PhD.},
url={https://www.uiam.sk/assets/publication_info.php?id_pub=918}
}