Kód predmetu:
N424Z25_4B
Názov predmetu:
Základy podnikania I
Ukončenie a kredity:
skúška (4 kredity)
Garant predmetu:
doc. Dr. Ing. Milan Majerník
Výsledky vzdelávania:
Študent získa základné teoretické vedomosti o podnikaní a rozhodujúcich aspektoch súvisiacich so začatím podnikateľskej činnosti. Študent dokáže spracovať podnikateľský plán s dôrazom na tvorbu marketingového a finančného plánu. Výsledkom práce študentov je vypracovanie a obhajoba vlastného podnikateľského zámeru. Na predmet priamo nadväzujú Základy podnikania II.
Podmieňujúce predmety:
žiadne
Stručná osnova predmetu:
Úvod do podnikania, právne formy podnikania, legislatívny rámec podnikateľskej činnosti
Marketingový prístup k podnikateľskej činnosti, podnikateľské prostredie
Marketingový výskum, vyhodnotenie výsledkov. SWOT analýza.
Strategický marketing – segmentácia trhu, targeting, pozicioning.
Nástroje marketingového mixu
Marketingový plán
Podnikateľský plán, druhy, typy, štruktúra.
Finančný plán ako súčasť podnikateľského plánu
Účtovná evidencia podnikateľskej činnosti
Zdroje financovania podnikania
Ľudské zdroje – stimulácia a motivácia zamestnancov
Etika v podnikaní, spoločensky zodpovedné podnikanie
Odporúčaná literatúra:
Základná:
  • PLCHOVÁ, J. Základy podnikania. Bratislava: Vydavateľstvo STU, 2013. 100 s. ISBN 978-80-227-4112-5.
  • SAHLMAN, W. How to Write a Great Business Plan. Columbus, USA: McGraw Hill Education, 2008.
Plánované vzdelávacie aktivity:
Predmet Základy podnikania I. sa realizuje formou 13 dvojhodinových prednášok a 13 dvojhodinových seminárov
Metódy a kritériá hodnotenia:
skúška
Vyučovací jazyk:
slovenský jazyk, anglický jazyk
Facebook / Youtube

Facebook / Youtube

RSS